Van vakantie naar voorbereiding - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robin Nijsen - WaarBenJij.nu Van vakantie naar voorbereiding - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robin Nijsen - WaarBenJij.nu

Van vakantie naar voorbereiding

Door: Robin Nijsen

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Hier dan weer een berichtje van mij en ik heb weer genoeg te vertellen.
Afgelopen week was het namelijk carnavalsvakantie op Curaçao en waren de scholen dus gesloten. In de vorige blog heb ik het een en ander al verteld over het carnavalsfeest hier op het eiland maar ik had toen nog weinig foto's. Daarom dat ik bij deze blog nog enkele foto's van dit feest heb toegevoegd.

Afgelopen week gaf de huisbaas al aan dat de 'lichtjesparade' echt iets is wat je meegemaakt moet hebben. De lichtjesparade is namelijk een laatste carnavalsoptocht waarin alle loopgroepen in het donker meelopen en hun kostuums hebben versiert met allerlei lampjes. Via de nicht van Niels konden wij kaartjes krijgen om dit feest mee te maken vanaf een 'stand'. Dit is een soort verhoogd podium waar vanaf je de optocht kon bekijken en kan eten en drinken wat je wilt. Dat klonk ons wel goed in de oren en om 17:00 meldde wij ons bij het adres waar de stand stond. Opvallend was dat er nog niemand was behalve de organisator. Na een rustig praatje met hem gemaakt te hebben vertelde hij dat de optocht pas tussen 22:00 en 23:00 langs zou komen. Dit betekende dat wij dus een gat van vijf of zes uur moesten overbruggen! Maar met een grenzeloze voorraad aan voedsel en drinken moest dat wel lukken. Daarbij stond onze stand voor een kookschool waarin jongeren allerlei lokale gerechten maakte en aan ons aanboden. Kortom wij kwamen niks tekort en ik denk dat wij drieën een van de weinige waren die de prijs er wel uitgedronken en gegeten hebben ;'). Zelf heb ik tijdens dit feest niet gedronken aangezien ik moest Bobben. Gelukkig waren er allerlei smoothies, vitaminedrankjes en frisdrankjes die ik wel mocht hebben. Vooral de smoothies waren erg lekker en vers! Zelf denk ik ook dat het lang geleden is dat ik zo vitaminen stoot heb gehad.
De optocht zelf was echt geweldig en indrukwekkend. Bij de vorige optochten dacht ik al dat het maken van zo een kostuum veel werk was maar nadat ik ook nog de lampjes zag wist ik helemaal zeker dat het veel werk was! het was daarom ook erg mooi om te zien, zeker vanaf een verhoging aangezien je dan de hele optocht ook nog kan zien aankomen. Een echt aanrader dus!

Na de optocht waren wij erg moe van het staan en besloten wij maar om langzamerhand naar de auto te lopen. Eenmaal aangekomen stond er een dikke file waar wij dus achteraan moesten sluiten en na een klein anderhalf uur kwamen wij erachter hoe dat kwam. De rondweg(een van de hoofdwegen) stond helemaal vol geparkeerd met auto's van carnavalsbezoekers. Daarnaast lagen alle stoplichten er ook nog uit. Het was dus oppassen geblazen. Gelukkig verliep de reis zonder ongelukken en kwamen we, twee uur na vertrek, aan bij ons huis.

De volgende ochtend was ik al redelijk vroeg wakker maar mijn huisgenoten hadden iets meer rust nodig. Daarom heb ik in de tussentijd een beginnetje gemaakt met school om aan het einde met een aantal huisgenoten naar het strand te gaan. Eenmaal op het strand hebben wij rustig aan gedaan en besloten om met het hele huis te gaan barbecueën om zo ook kennis te maken met de nieuwe huisgenoten. Na het strand dus meteen doorgegaan naar de supermarkt om de spullen te halen. Daarna dus lekker gezeten met iedereen en dat ging door tot in de late uurtjes.

Afgelopen dagen ben ik begonnen met de voorbereidingen voor de komende lessen. Zoals ik al verteld had heb ik twee TL klassen die ik de hele week heb. Daarom ben ik begonnen met het maken van een planning voor de komende weken en het maken van lesplannen. Aangezien er weinig digitale hulpmiddelen zijn op de stagescholen ga ik de komende weken proberen les te geven met zo min mogelijk hulp hiervan. Zelf vind ik dit wel spannend en ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Daarnaast moet ik komende weken ook een aantal eigen opdrachten verzinnen voor de leerlingen om de stof te herhalen, omdat ze de week erop een SO hebben. Er is dus nog veel te doen!

Afgelopen week kreeg ik ook meerdere keer de vraag hoe men op de hoogte kan blijven van de blogs die ik schrijf. Dit kan door naar beneden te scrollen en dan zie je links een vakje met de naam 'blijf op de hoogte'. In dat vakje kun je klikken op 'aanmelden voor de mailingslijst'. Wanneer je daarop klikt kun je je mailadres invullen en krijg je telkens een mailtje wanneer ik een blog online zet. Natuurlijk krijg je dan geen verdere andere reclame mailtjes.

De planning voor aankomende week staat dus vooral in het teken van het geven van de eerste lessen, erg spannend dus.

Volgende week hoor je dus meer van mij!

  • 15 Februari 2016 - 14:41

    Kees-Jan:

    Hallo Robin,
    Bedankt voor je leuke verslag van het carnaval! Ik heb het nog nooit gezien maar nu wil ik er zeker heen! :-)
    Heb je inmiddels les gegeven? Heb je ook een begeleider met wie je afspraken gemaakt hebt? Vergeet dat niet...
    Veel plezier!
    Kees-Jan

  • 15 Februari 2016 - 19:59

    Henk:

    Hoi Robin,

    Prachtige foto's heb je gemaakt zeg, dat zal er best spectaculair uit hebben gezien, niet te vergelijken zoals wij het hier doen. Ook heb je weer een leuk verslag geschreven.

    O-ja ... ze hebben je mooi op de kiek gezet tijdens het eten, vind wel dat je snel wat bij moet kleuren... haha

    Veel plezier!

    Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2016

"Masha danki pa tur kos!"

29 Mei 2016

"Deláster Lés"

22 Mei 2016

"era fakansi"

15 Mei 2016

"E ta tempran"

09 Mei 2016

"Grip e barika"
Robin

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10171

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 03 Juni 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: